Czy są na forum samochodziarze ?

#11
Witam Kolegów,
moim zdaniem to nie jest nadwozie N-243 na samochodzie Lublin 51 lecz nadwozie N-444 na podwoziu samochodu Gaz 63. Przemawiało by za tym : pojedyncze koła na tylnej osi (a nie bliźniaki) , liczba okien z boków nadwozia oraz wspomniana przez kolegę tabliczka w języku rosyjskim.
Gazy 63 nie były produkowane w Polsce. Istnieje oczywiście jeszcze możliwość posadowieniu nadwozia na podwoziu Gaza 51, a te samochody były sprowadzane do LWP lecz podobnie jak Lubliny miały na tylnej osi bliźniacze koła.
Pozdrawiam
kmps

Czy są na forum samochodziarze ?

#12
@kmps Serdeczne dzięki!
Zwracając się o pomoc, pisałem cyt. Jak robiłem zdjęcia, dojrzałem tabliczkę znamionową w języku rosyjskim ( zastrzegam, że nie jestem pewny, bo w tym dniu miałem szczęście napotkać następny pojazd kołowy (ale o tym przy innej okazji ).
W tym dniu też, napotkałem Kraz'a, przejrzałem wszystkie pliki z tego z dnia i teraz sobie przypomniałem, że do kraz'a nie miałem możliwości dojścia do szoferki czy zajrzeć pod maskę, natomiast w sanitarce mogłem otworzyć drzwi szoferki, maskę podnieść, zobaczyć wnętrze nadwozia oczywiście bardzo pobieżnie, bo gospodarz mnie przegonił, bo okazało się, że i ten las był jego własnością.
Reasumując, miałem okazję mimo wszystko dokładniej obejrzeć sanitarkę a zatem mogłem tylko w tym pojeździe dojrzeć tabliczkę znamionową w języku rosyjskim.
Zwykle robię zdjęcia takim szczegółom (by mieć możliwość zidentyfikowania przedmiotu fotografii) ale zostałem przepędzony i stąd brak takiego ujęcia.
Pozostawię sobie jeszcze jako sprawę nie zakończoną.
Bardzo wszystkim serdecznie dziękuję za udział moim wątku i czekam na dalsze ewentualne informacje. Pozdrawiam

Czy są na forum samochodziarze ?

#14
Tak, ma Pan oczywiście rację , ponieważ nadwozie N-444 było zmodernizowanym nadwoziem N-243 . Cyt. "Do 1965 roku w JZS produkowano dwie wersje sanitarek wielonoszowych : z nadwoziem N-243 na podwoziu samochodu Lublin 51 i z nadwoziem N-444 na podwoziu Gaz 63" wg P. Wojciecha Połomskiego.
Cyt. "Nadwozia N-243 produkowano w latach 1951-1965. Były one montowane również na podwoziach radzieckich, między innymi GAZ-a 63 4x4" wg. P. Marka Kuca.
Co ciekawe Lublina 51 zakończono produkować w VII.1959 natomiast Gaza 51 produkowano do 1975 roku w mieście Gorki.
Pozdrawiam
kmps

Czy są na forum samochodziarze ?

#15
cyt: produkowano do 1975 roku w mieście Gorki.
I chyba na tabliczce przewinęły się zakłady w Gorki. Jak jeszcze głębiej sięgnę pamięci to być może jeszcze więcej szczegółów sobie przypomnę.
Fotografia cyfrowa rozleniwia, za 'analoga" nosiło się kajecik i każdą klatkę się opisywało :)
Pozdrawiam

Czy są na forum samochodziarze ?

#17
Panie Witoldzie, mniej więcej coś takiego. proszę mi jeszcze tylko przypomnieć czy powinienem tę tabliczkę dojrzeć w szoferce, bo tak to jakoś kojarzę.
Pisałem wcześniej, że nie miałem sprzyjających warunków do dokładniejszych oględzin. Nie miałem też świadomości (brak jakichkolwiek informacji) że wszedłem na teren prywatny. Co spowodowało już na wstępie niechęć właściciela do mojej osoby. Próbowałem nawiązać rozmowę, bez skutku.
Pozdrawiam i po raz kolejny doświadczam, że forum i członkowie udzielający się na nim, to nieocenione źródło wiedzy.
Jeszcze tylko przypomnę że zdjęcia tej sanitarki i kraz'a wykonałem w 2013 r., minęło już trochę czasu.

Czy są na forum samochodziarze ?

#18
Po głębszym i dłuższym zastanowieniu się, to jestem pewny, że w tym wozie widziałem, nie wiem czy taką właśnie tabliczkę znamionową, ale na pewno była ona w j. rosyjskim i była wymieniona tam miejscowość Gorkij.
W tej sytuacji bardziej przychylam się do identyfikacji kol. l@kmps i jeszcze raz dziękuję.
Ta wersja będzie podstawą do opisu tej fotografii.
Dla mnie temat zakończony, wszystkiego co chciałem się dowiedzieć a nawet więcej, dowiedziałem się.
Dziękuję gorąco wszystkim forumowym kolegom, którzy wzięli udział w moim wątku :)
Mam jeszcze parę zdjęć z którymi mam kłopot, ale postanowiłem dać kolegom odpocząć od siebie!
Pozdrawiam

Czy są na forum samochodziarze ?

#19
Na samochodzie jeszcze rosyjskiej produkcji (Gaz 51 chyba) ciężarowym ze skrzynią ładunkową uczyłem się w wojsku jeździć na prawo jazdy. Drzwi szoferki pokryte były jeszcze sklejką - nie blachą. Oczywiście skrzynia bez synchronizacji biegów- podwójne wysprzęglanie.
Marek Mozets
cron