Strategia Obronna Polski

Strategia Obronna Polski

#1
Jestem laikiem, proszę o radę. Rozumiem, że nasza armia ma być sprawnym elementem sił NATO. Potrzebujemy czołgów, samolotów i okrętów, które będą współdziałały z czołgami, samolotami i okrętami NATO w ewentualnej wojnie np: z Rosją. To rozumiem. Zastanawiam się jednak czy mamy plan B - wojnę samodzielną, bez pomocy NATO? Za kilka, kilkanaście lat NATO może się rozpaść, a my wciąż będziemy sąsiadem Rosji i co wtedy?

Czy nie lepiej przygotowywać się konkretnie - na wojnę obronną z Rosją, a nie "każde możliwe zagrożenie"? To od razu zmienia postać rzeczy. Samoloty i okręty tracą znaczenie (tym bardziej że są b. drogie), i tak zostaną zniszczone w pierwszym dniu wojny. Przykład Ukrainy pokazuje, że w nierównej walce trzeba mieć broń przecwipancerną i przeciwlotniczą (lekką i mobilną), miny, karabiny maszynowe (najlepiej lepsze niż ak-47) i zapasy amunicji.

Tak sobie myślę, że Putin hasa na Ukrainie, bo Ukraina nie może przenieść wojny na terytorium agresora. 90% Rosjan popiera Putina, bo nic im nie grozi, bąby nie lecą im na głowy. I my też nie będziemy mogli tego zrobić, ze względu na dysproporcję sił. Czy jednak na pewo? Nie mówię, o teroryźmie, bo to trudne do przyjęcia w demokratycznym kraju... Mam na myśli cyberwojnę - brzmi kosmicznie, ale chodzi o niewielki ośrodek, który szkolił by hakerów i ich utrzymywał w ciągłej gotowości. W razie wojny, hakerzy atakowaliby strony rządowe, rosyjski system bankowy, wielkie państwowe przedsiębiorstwa, a także systemy ruchu na kolei. Czy nie warto ogłosić światu, że mamy takich ludzi i w ten sposób odstarszać agresora?