Tu 160 - gigant na słomianych nogach?
#11Moment, moment, Panie Tomaszu,
MiG 31 ma tylko 4 kanały celowania, F 14- 6, A proszę spojrzeć jakie sa możliwosci śledzenia celów "MiG" -10 a "F" -24 czy to nic nie znaczy?
"Może ma Pan rację, ale trzeba też wiedzieć że dopiero w latach 80-tych postawiono przed tamtejszymi konstruktorami zadanie budowy samolotów tego wymagających."
słucham? co proszę?. No tu mnie Pan zaskoczył! Proszę zwrócić uwagę że kazdy z Migów 21SM/23/29 miał mozliwosci pow.-ziem. ale ograniczone własnie brakiem odpowiedniej stacji rlok. Nie sądzi Pan przeciez że sowieci dla swojego "widzi mi sie" zbudowali serie Su 17 i MiG 27 bez stacji celowniczej. Po prostu ich przemysł nie potrafił zbudować stacji o odpowiednich parametrach taktyczno-technicznych a udało sie to dopiero w cieżkim Su 24.
" Nie mam informacji o wcześniejszych pracach w tym temacie i ich efektach. Sądząc po stanie techniki radiolokacyjnej po naszej stronie żelaznej kurtyny (mam na myśli też rodzime osiągnięcia) nie było to nieosiągalne"
Tak, to niech mi pan poda przykład pokładowej wielozadaniowej stacji radiolokacyjnej którą robił nasz przemysł w latach 80 ?. Prosze Pana Polski przemysł radiotechniczny nigdy nie opracowywał/produkował systemów celowniczych - bo miał tego zakaz. Dzisiaj tez nie produkujemy pokładowych stacji wielozadaniowych.
Co do MiG 29 vs F 16 A to z racji samego wejścia do służby jest juz 5 lat róznicy. Przy czym o ile w 1978 F wchodził do służby w dużych ilościach, to sowieci bardzo męczyli sie z chorobami wieku dziecięcego tak że de facto data 1984 jest bliższa prawdzie. Jeszcze jedno pytanie, jakie ma znaczenie kiedy maszyna przychodzi do Europy z pkt. widzenia mozliwosci jej elektroniki?
Pisamie o MiG 21 PF jako o nosicielu rakiet naprowadzanych radiolokacyjnie? A cóz to były za wspaniałe rakiety - AA 1 Alkali? Gdyby kolega chociaz podał R -5R to jeszcze rozumiem, chociaz z AIM 9L - F 16A, to one i tak nie miały porównania.
AN/APG 70 jest wyposazeniem nie tylko F 15 E ale również wersji C/D MSIP oraz A/B MSIP, jego przewaga nad AN/APG 63 polega na wysokiej rozdzielczości wykrywania i śledzenia obiektów powietrznych np. poszczególnych maszyn w zwartej formacji w odległości 75km.
" Jeśli chodzi o prędkość 150 km/h to nie ma ona znaczenia bo nawet artyleryjskie zestawy plot. mogą zwalczać obiekty poruszające się z V 600 m/s nie wspominając o myśliwcach." -
Jeśli tak to jakie znaczenie ma 1,2 Ma Tu 160 na małej H?
W swoim wcześniejszym poście podałem za P. Butowskim i J. Gruszczyńskim/M. Fiszerem informacje:
"Tu 160 może latać z prędkością 2200 km/h (2000 km/h – ograniczenie eksploatacyjne) podobnie jak prototyp B 1 A przy czym jego prędkość podróżna wynosi 0,77Ma i przy tej prędkości jego promień działania na dużej wysokości (z 6 rakietami Ch 55 SM) wynosi 6 100 km.
Amerykański B 1B przenosząc (jako bombowiec strategiczny) 8 rakiet SRAM przy prędkości podróżnej 0,78-0,82 Ma zwiększanej na podejściu do celu do 0,92 Ma posiadał promień działania na małej wysokości 5500 km, a na dużej 6800 km (tj. więcej niż Tu 160)".
Skąd ma Pan dane o zasiegu Tu 160 z 12 pociskami Ch 55.
Pozdrawiam