MiG-17PF
#5Są opublikowane w literaturze te numery, aczkolwiek z niejakimi sprzecznościami, które wymagają wyjaśnienia.
Wg książki Lechosława Musiałkowskiego z 2022 roku było to 15 samolotów: 133052, 134015, 134060, 134064, 134066 (przy tym autor postawił znak zapytania), 134068, 134069, 136015, 136035, 136045, 136047, 136060, 136061, 136067 i 136069.
W starszej publikacji nieodżałowanej pamięci Mariana Mikołajczuka jest mowa o 14 egzemplarzach przydzielonych do 41 plm, z czego wymienionych z numeru zostało 13 sztuk, jednego numeru brak. Z listy powyżej brakuje samolotów 4015, 4066 i 6067, za to jest, nie wiedzieć dlaczego, wymieniony samolot 4023.
Wg dostępnej wiedzy Jaźwiński zdezerterował na samolocie 415, więc ten egzemplarz raczej nie budzi wątpliwości, chociaż p. Marian go nie wymienił.
Inne źródła plączą się w zeznaniach, ile egzemplarzy zostało w Malborku z tej dostawy. Jedni mówią, że 15 sztuk, a drudzy, że 14. Z mojego rachunku wychodzi 15, bo inaczej łączna liczba 30 dostarczonych maszyn się nie zgadza.
Numery na kadłubie trzycyfrowe, odpowiednio:
133052 - 352,
134015 - 415,
134060 - 460 itd.,
czyli każdorazowo czwarta od końca i dwie ostatnie cyfry numeru seryjnego.
A propos polskich MiG-17PF, w poście powyżej zakradło się nieporozumienie. W tej dwunastce był samolot 1001, nie 0001. Stoi w Skarżysku-Kamiennej, zdaje się, a przynajmniej stał swego czasu. Egzemplarz 0001 to był Lim-5 z czterosamolotowej "zerowej" serii samolotów zmontowanych z części dostarczonych przez ZSRR na start produkcji w Mielcu.
Wg książki Lechosława Musiałkowskiego z 2022 roku było to 15 samolotów: 133052, 134015, 134060, 134064, 134066 (przy tym autor postawił znak zapytania), 134068, 134069, 136015, 136035, 136045, 136047, 136060, 136061, 136067 i 136069.
W starszej publikacji nieodżałowanej pamięci Mariana Mikołajczuka jest mowa o 14 egzemplarzach przydzielonych do 41 plm, z czego wymienionych z numeru zostało 13 sztuk, jednego numeru brak. Z listy powyżej brakuje samolotów 4015, 4066 i 6067, za to jest, nie wiedzieć dlaczego, wymieniony samolot 4023.
Wg dostępnej wiedzy Jaźwiński zdezerterował na samolocie 415, więc ten egzemplarz raczej nie budzi wątpliwości, chociaż p. Marian go nie wymienił.
Inne źródła plączą się w zeznaniach, ile egzemplarzy zostało w Malborku z tej dostawy. Jedni mówią, że 15 sztuk, a drudzy, że 14. Z mojego rachunku wychodzi 15, bo inaczej łączna liczba 30 dostarczonych maszyn się nie zgadza.
Numery na kadłubie trzycyfrowe, odpowiednio:
133052 - 352,
134015 - 415,
134060 - 460 itd.,
czyli każdorazowo czwarta od końca i dwie ostatnie cyfry numeru seryjnego.
A propos polskich MiG-17PF, w poście powyżej zakradło się nieporozumienie. W tej dwunastce był samolot 1001, nie 0001. Stoi w Skarżysku-Kamiennej, zdaje się, a przynajmniej stał swego czasu. Egzemplarz 0001 to był Lim-5 z czterosamolotowej "zerowej" serii samolotów zmontowanych z części dostarczonych przez ZSRR na start produkcji w Mielcu.