Re: "Poligon" nr 6/2014 - dywizje zmechanizowane WP

#22
Tomasz Gołąb pisze:Witam!
Kilka drobnych uzupełnień do części 1 spisu etatów Krzysztofa:
Tomku, w zasadzie te same numery etatów znalazłem - 6 z ogółu tu wykazanych.
To nie przypadek, bo sporą część odpisanych aktów dostałem właśnie od Ciebie. Dzięki raz jeszcze!
Tym niemniej będę nadal próbował dla Krzysztofa coś znaleźć, choć będzie to niełatwe - bo jak pisze, to zaledwie mały procent nazw etatów Mu brakuje do kompletu.
Pozdrawiam, Bogusław

Re: "Poligon" nr 6/2014 - dywizje zmechanizowane WP

#23
Cześć Tomek

Serdeczne dzięki za pomoc w „odszyfrowaniu” etatów . Dla mnie bardzo cenne są Twoje informacje ponieważ sporo luk udało mi się uzupełnić , a także dlatego , że pozwalają mi „wychwycić mijaki” jak np. w przypadku etatu 6/184. Wielką „nowością” jest dla mnie etat nr 15/95 . Przyznam , że w ogóle o nim nie słyszałem . Jeżeli chodzi o „9”-kę - to moje przypuszczenia są takie :
* 9/43 - 18.Batalion Wartowniczy /GZI/
* 9/58 - 19.Kompania Wartownicza
* 9/62 - 26.Kompania Wartownicza
* 9/73 - 30.Kompania Wartownicza
* 9/78 - 15.Kompania Wartownicza
* 9/82 - 55.Batalion Wartowniczy
* 9/87 - 22.Kompania Wartownicza
* 9/94 - 41.Kompania Wartownicza
* 9/95 - 44.Kompania Wartownicza
* 9/96 - 48.Kompania Wartownicza
* 9/98 - 37.Kompania Wartownicza

29.Kompania Wartownicza prawdopodobnie miała etat w grupie 9/69-9/71 . W tej samej grupie powinien moim zdaniem być też etat 7.Batalionu Wartowniczego .
Trudno w tym wszystkim się połapać bo tych kompanii i batalionów wartowniczych było sporo .
W „9” były też Administracje Obiektów Czasowo Opuszczonych - sądzę , że wśród brakujących przynajmniej jeden lub dwa numery należały do tych administracji .
I jeszcze jedno - czy wiesz może coś więcej o Plutonie Dyspozycyjnym Oficerów OW sformowanym w 1951 r. (9/55) ?.

Pozdrawiam
K.P.

Re: "Poligon" nr 6/2014 - dywizje zmechanizowane WP

#24
Jerzy Kajetanowicz pisze:Witam

Jeżeli chodzi o różnice pomiędzy etatami nr 5/188 i 5/187
Panie Jerzy

Dziękuję za wyjaśnienie w różnicach pomiędzy tymi etatami . Ponieważ tak jak wcześniej pisałem nie znam treści tych zarządzeń dlatego też do tej pory byłem przeświadczony , że etaty te różniły się w obsadzie etatowej tak jak napisał Paweł Piotrowski w opracowaniu „ŚOW - przekształcenia organizacyjne 1945 - 1956” na stronie 169 :
etat 5/188 - 288 wojskowych i 4 cywili
etat 5/187 - 280 wojskowych i 5 cywili

Jeszcze raz serdeczne dzięki .

K.P.

Re: "Poligon" nr 6/2014 - dywizje zmechanizowane WP

#25
Bogusław Wolf pisze:/quote]

Tym niemniej będę nadal próbował dla Krzysztofa coś znaleźć, choć będzie to niełatwe - bo jak pisze, to zaledwie mały procent nazw etatów Mu brakuje do kompletu.
Bogusław

Dzięki za słowa „otuchy” . Ale te brakujące 15 % to jest aż 1000 etatów .
Chociaż chyba trochę przesadziłem . Podsumowałem dzisiaj „1” i na 643 etaty brakuje mi 142 czyli
22 % ( poniżej ) . A myślałem , że będzie gorzej :) .

Pozdrawiam

K.P.

1” - Jednostki i instytucje centralnego podporządkowania - 643 etaty

( 1/1-1/5 , 1/9 , 1/14-1/15 , 1/18 , 1/21 , 1/24-1/28 , 1/39-1/41 , 1/47 , 1/49 , 1/60 , 1/66 , 1/86 , 1/88 , 1/90 , 1/110-1/118 , 1/125 , 1/141 , 1/143 , 1/145 , 1/166 , 1/168 , 1/179 , 1/189-1/190 , 1/192 , 1/218 , 1/223-1/226 , 1/230 , 1/243 , 1/258 , 1/269 , 1/271-1/276 , 1/279-1/281 , 1/301 , 1/304-1/305 , 1/307-1/309 , 1/311-1/314 , 1/316 , 1/318-1/327 , 1/339-1/343 , 1/347-1/348 , 1/350-1/351 , 1/358 , 1/360 , 1/364 , 1/366 , 1/369 , 1/374 , 1/415 , 1/421 , 1/435 , 1/449 , 1/547 , 1/571 , 1/588-1/589 , 1/620-1/621 )
Ostatnio zmieniony 02 gru 2014, 20:34 przez Krzysztof Puchala, łącznie zmieniany 3 razy.

Re: "Poligon" nr 6/2014 - dywizje zmechanizowane WP

#26
Jerzy Kajetanowicz pisze:Witam

termin realizacji ustalono do 20.12.1955 r.;

J.K.
Dzięki za sprostowanie .
Czyli termin realizacji zarówno w Zarządzeniu organizacyjnym Szefa Sztabu Generalnego WP Nr 0189/Org. z dnia 12.09.1955 r. jak i Zarządzeniu organizacyjnym Szefa Sztabu Generalnego WP Nr 0254/Org. z dnia 18.11.1955 r. był ten sam tzn. do 20 grudnia 1955 r. :o

K.P.

Re: "Poligon" nr 6/2014 - dywizje zmechanizowane WP

#27
Kilka uwag dot. 29.Samodzielnego Szkolnego Batalion Art. Panc

29.Samodzielny Szkolny Batalion Artylerii Pancernej - JW 2143 po sformowaniu w 1951 r. początkowo stacjonował w Braniewie w koszarach przy ul. Świerczewskiego 27-30 . Nie wiem kiedy dokładnie przedyslokowano batalion z Braniewa do m. Sztum . Prawdopodobnie pod koniec 1952 r.
Na pewno w połowie 1953 r. batalion kwaterował już w Sztumie w koszarach przy ul. M. Reja 12.
Nie znam rozkazu/zarządzenia na mocy , którego batalion przeformowano z etatu Nr 5/139 na etat 5/195 . Ale zapisałem stan osobowy etatu Nr 5/195 - 44 oficerów , 86 podoficerów zawodowych i służby zasadniczej , 271 szeregowych oraz 244 elewów oraz sprzęt : działa pancerne : 5 szt. 76 mm , 3 szt. 122 mm , 4 szt. 152 mm oraz ciągnik pancerny i 13 samochodów . Batalionem dowodzili : kpt. Kopeć ( niestety nie udało mi się ustalić imienia ) , kpt./mjr Adam Bodzioch oraz kpt./mjr Władysław Arabas .

K.P.

Re: "Poligon" nr 6/2014 - dywizje zmechanizowane WP

#28
Krzysztof Puchala pisze:/quote]

Ale te brakujące 15 % to jest aż 1000 etatów .
Małe sprostowanie .
Podsumowałem . Na 6930 etatów /do 31.12.1968 r./ na dzisiaj brakuje mi 1094 etatów tj. 15,8 %.
Ale dzięki Waszej życzliwości mam nadzieję , że ta statystyka wkrótce się poprawi .
Z braków wykreśliłem też S-21/2 - Pociąg Pogotowia Sanitarnego .
Nie wykreśliłem natomiast etatów nr 9/87 i 9/98 - ponieważ dalej nie wiem do jakiej kompanii wartowniczej je przyporządkować .
W grupach wygląda to tak ( niestety nie mogę wkleić tabelki - więc trochę to "rozwalone" ) :


Grupa Brakujące etaty Ogółem etatów %
1 110 643 17,1
2 27 304 8,9
3 0 49 0,0
4 14 301 4,7
5 6 417 1,4
6 46 513 9,0
7 12 60 20,0
8 18 36 50,0
8 14 103 13,6
9 20 112 17,9
10 2 35 5,7
11 1 22 4,5
12 2 46 4,3
13 4 140 2,9
14 18 236 7,6
15 15 106 14,2
16 5 81 6,2
17 1 42 2,4
18
19 8 32 25,0
20 188 558 33,7
21 10 340 2,9
22 2 40 5,0
23 40 226 17,7
24 14 83 16,9
25 3 76 3,9
26 1 164 0,6
27 4 52 7,7
28 0 2 0,0
29 11 42 26,2
30 74 199 37,2
31 96 169 56,8
32 121 421 28,7
33 0 16 0,0
34
35 3 477 0,6
36 56 359 15,6
37 0 6 0,0
38 27 28 96,4
39 35 192 18,2
40
41 74 136 54,4
42 1 6 16,7
43 1 9 11,1
44 10 27 37,0
45
46
47
48
49
50 0 7 0,0
51 0 17 0,0

Ogółem 1094 6930 15,8
Ostatnio zmieniony 03 sty 2015, 19:39 przez Krzysztof Puchala, łącznie zmieniany 3 razy.

Re: "Poligon" nr 6/2014 - dywizje zmechanizowane WP

#29
Witam!
1/Kilka drobnych uzupełnień:
* 1/303 - Kurs Szyfrowo-Kodowy przy Oddziale V Szyfrowym SG
* 1/450 - Kursu Przeszkolenia Oficerów Rezerwy przy Oddziale V Szyfrowym SG
* 1/570 - Głównego Inspektora OT
* 21/160 - Centralnego Instytutu Badań Lotniczo Lekarskich
* 21/232 - Wojskowego Szpitala Okręgowego z Przychodnia /na 150 łóżek/
* 23/58 - Centralnej Piekarni Wojskowej

2/ Co do etatu Nr 9/55, to wiem tylko, że w SOW taki pluton powstał na podstawie Zarządzenia Szefa SG Nr 098/Org. z dnia 7.04.1951r. , a został rozformowany Zarządzeniem Szefa SG Nr 0114/Org. z dnia 03.07.1956r. Niestety nic więcej.
Pozdrawiam Tomek

Re: "Poligon" nr 6/2014 - dywizje zmechanizowane WP

#30
Tomasz Gołąb pisze: 1/Kilka drobnych uzupełnień:
Tomek

Kolejny raz - kolejne podziękowania za poprawienie statystyki etatów oraz za informacje o Plutonie Dyspozycyjnym Oficerów OW.

* 21/232 - Wojskowego Szpitala Okręgowego z Przychodnia /na 150 łóżek/
Czy na pewno ? . Ten szpital to 2.Wojskowy Szpital Okręgowy z Przychodnia /na 150 łóżek/
w Toruniu . Ja mam go zapisanego pod etatem nr 21/282 ( przejście z 21/200 na 21/282 ).

A wracając do statystyki to „tragicznie” to wygląda w grupie „38” .
Z tej grupy znam tylko jeden etat ( 38/27 ) ; nazw pozostałych etatów w ogóle nie znam . Nawet nie wiem jak „roboczo” nazwać tę grupę na podstawie tylko jednego etatu . Zastanawiam się czy ta grupa etatów w ogóle istniała ?. Może ten jedyny etat jest po prostu błędnie zapisany . Mnie bardziej pasowałby ten etat do grupy „36” Przedstawicielstw Wojskowych np. 36/27x ?

K.P.
cron