kryptologia a wojsko

Tutaj trafiają wszystkie tematy utworzone przez nowo zarejestrowanych użytkowników. Pozostali użytkownicy mogą pisać do wszystkich innych działów.

kryptologia a wojsko

Postautor: m_k_b » 02 maja 2018, 20:46

Witam,
Jestem studentką matematyki o specjalności kryptologia i będę się wkrótce bronić. Swoją przyszłość chciałabym związać z pracą w wojsku. Już od dawna myślałam jaką ścieżkę obrać, lecz trochę zwątpiłam. Chciałabym prosić o wszelkie opinie i porady. Ułożyłam sobie w głowie dwie wersje, ale czy mógłby wypowiedzieć się w tym temacie ktoś obeznany?

Opcja 1.
Po obronie licencjatu z matematyki mam propozycję kontynuacji studiów na matematyce lub informatyce i w przypadku obu kierunków będę miała możliwość pisania pracy magisterskiej z zakresu kryptologii (interesuje mnie ta dziedzina, lecz dotychczas miałam styczność w większości z jej matematyczną stroną; nie interesują mnie zbytnio finanse). Po obronie magistra mogłabym wtedy spróbować dostać się do studium oficerskiego. Ale:
1. Czy kryptologia to w ogóle dobry pomysł na siebie jeżeli chodzi o wojsko?
2. Jaki kierunek kontunuować? Nie jestem pewna czy dałabym sobie radę z zaawansowaną informatyką. Mój program studiów nie oferował zbyt wiele prócz podstaw oraz programowania. Z drugiej strony po informatyce chyba miałabym większe szanse na cokolwiek nawet gdybym nie dostała się do SO. A na matematyce byłaby to specjalność finansowa bądź stosowana, co niezbyt mnie interesuje.
3. Właśnie, czytałam wiele opinii w temacie SO i wiele osób mówi, że bardzo ciężko się dostać. W tym związku nie wiem czy w ogóle jest sens "pchać się" w kontynuację studiów?

Opcja 2 - a w zasadzie dwie inne.
Po obronie mogłabym zacząć wszystko od nowa, czyli:
1. zacząć nowe studia na uczelni wojskowej;
2. bezpośrednio zgłosić się do WKU.

Oczywiście do tego wszystkiego dochodzą różne kursy itp. Może warto skorzystać z tego, że mieszkam za granicą i tu zrobić jakieś kursy, które w Polsce są trudno dostępne?